Wczoraj
w Muzeum Kinematografii oficjalnie zaprezentowano nowe spoty
promocyjne Łodzi. Ich ocena pozostaje kwestią gustu odbiorcy,
jednak nie da się ukryć, że miasto postawiło na nietypową formę
kampanii- zamiast pocztówkowych (a przez to sztampowych) obrazów,
mamy szczery obraz Łodzi: momentami szare ulice i kamienice, wśród
których unosi się pofabryczny duch miasta. Jednak to nie miejsca
tworzą obraz Łodzi- punktem wspólnym są ludzie, którzy
dostrzegli jej potencjał i zdecydowali się tutaj zainwestować
czas, energię i środki, kreując nowy wizerunek miasta. Każdy z
czterech spotów przedstawia odrębny obszar, prezentowany przez inną
osobę. W projekcie zobaczymy: Kubę Wandachowicza, założyciela
klubu DOM i muzyka Cool Kids of Death (spot przedstawiający
turystykę), Dorotę Chochlewicz, założycielkę Zaczarowanego
Ołówka (edukacja), Michała Bieżyńskiego, dyrektora
artystycznego fundacji Urban Forms (kultura) oraz Rafała Lejmana,
twórcę marki RUSH (gospodarka). Ponadto powstał 6-minutowy film
dokumentalny, przedstawiający Łódź i zachodzące w niej zmiany z
perspektywy mieszkańców reprezentujących różne pokolenia.
Od
poniedziałku spoty będzie można zobaczyć w popularnych kanałach
telewizyjnych (m.in. TVN24, Polsat News, TVP Info) oraz na portalach
internetowych. Całkowita wartość projektu, współfinansowanego z
unijnych środków, wynosi ponad milion złotych, z czego za
produkcję filmów agencja K2 otrzymała ok. 338 tys. złotych.
Jak wypada Łódź
na tle innych polskich miast? Dla porównania- zobaczcie jak
promowały się w ostatnich latach Białystok, Lublin, Gdańsk i Poznań.

Z tym nowym logo, to się można wziąć i powiesić tylko. Żenada.
OdpowiedzUsuń